mandag den 10. maj 2010

At plante en avocado og en kiwi





Så er jeg for alvor gået igang med mit plante projekt så nu er jeg spændt på hvordan det kommer til at forløbe over de næste mange uger :o)
Det er første gang jeg prøver at plante et avocado og et kiwi træ, og da jeg desværre ikke har noget drivshus må det så foregå i vindueskarmen selvom det nok vil tage lidt længere tid. Jeg vil løbende opdatere processen


Avocado:
Der er flere måder man kan dyrke en avocado på. Jeg har valgt at bruge stenen og sætte den i noget pottemuld. Spidsen af stenen skal stikke lidt opad, ca 1/3. Den skal så vandes regelmæssigt.



















Kiwi:
Efter at have skrabt og vasket kernerne af kiwien, skal de lige ligge og tørre et døgns tid før de kan blive plantet i pottemulden.

















Og her venter de så bare på at spire i min solrige vindueskarm :-)

2 kommentarer:

  1. Jeg er spændt på at se den avocado. Jeg har set avocado træer da jeg var lille på Filippinerne --- og det var jo stor træer. Mon det ville lykkedes dig? :)

    SvarSlet
  2. Hej!

    Jeg er også spændt på, hvad der kommer ud af dine forsøg! Hvis det lykkes, skal du tage kiwien og avocadoen med til indkald, så vi alle kan få en smagsprøve :).

    K.h., Timo

    SvarSlet