tirsdag den 29. marts 2011

Udfordringsprojekt

Efter mit lille indkøb var jeg fuld af forventning om at skulle lære at hækle. Jeg fik studeret en masse sider og videoer på nettet for nybegyndere, og det så umiddelbart ikke så svært ud - troede jeg!
Det tog mig 2 timer at lære at hækle en luftmaske! Håndarbejde har aldrig været min stærke side, så efter et par uger hvor jeg var gået i stå med det samme, indså jeg at projektet ikke ville lykkes.

Nå..så måtte jeg jo komme på andre ideer for en uro skulle det jo blive til i sidste ende. Da jeg heller aldrig har filtet men synes det ser spændende ud måtte det jo prøves. Af sted til Panduro hvor jeg fandt dette fine filtesæt med får - med uld, brugsanvisning (hurra!), 2 sæt filtenåle og nålepude.


Så gik jeg ellers igang og det var faktisk nemmere end jeg havde regnet med.. Meeen nålen og jeg var ikke alt for gode venner. Efter andet får gik den ene istykker og behøver jeg sige at jeg stak mig 1000 gange??? helt ufarligt er det alså ikke ;o)


Her er jeg igang med at forme kroppen og benene :)

Til selve uroen brugte jeg to pinde fundet i naturen som jeg dekorerede med almindeligt bomuldsgarn. Jeg har ligeledes brugt garn til at holde dyrene fast med. De har så fået søde små øjne lavet af perler og en fin lille bjældeklang rundt om halsen. For at gemme enderne af pindene, har jeg brugt små figurer og limet dem fast :)
Jeg har fundet ud af at jeg rent faktisk godt kan lide at filte så har fået mere blod på tanden til at lave forskellige ting fremover... Er de ikke søde ;o)

Det færdige resultat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar